НОВИНИ

Коротко і по суті. Лише Найважливіше.
UMN.UA - це найважливіші теми дня у розвитку та ексклюзиви з прямих ефірів UMN. Красиво. Інформативно. Виключно. Будь собою. Будь з нами. Бути справжнім – важливо!
Launched by
Якщо вам подобається те, що ми робимо —
будемо вдячні за фінансову підтримку нашого проєкту.
💙💛
Наші реквізити:
ГО ЮМН
IBAN:
UA063052990000026001016207598
pb.ua:
5363 5423 0778 1303
monobank:
5375 4141 0021 8964
Наша банка монобанк:
Paypal:
paypal@skrypin.ua
Payoneer:
5300 7211 2293 8860
Мобільні перекази:
+380963302229

"Авіакомпанії просять небагато й роками" – Юрист про проблеми українського ринку та вплив "відкритого неба" з ЄС

19:20 / 19 жовтня 2021

"Відкрите небо" дозволяє зняти обмеження, якщо раніше на рейсі Париж-Київ чи Амстердам-Київ могла бути тільки одна авіакомпанія зі сторони Франції, Нідерландів і України, то тепер може бути необмежена кількість перевізників з кожної зі сторін. Якщо уявити, що зі сторони може зайти будь-яка європейська авіакомпанія, зі сторони України будь-яка українська, то на одному рейсі, де пасажирів 10 тисяч в місяць, якщо сьогодні вони розподіляються між двома авіакомпаніями. Але по суті це повна загрузка одного літака на рейсі щодня. Новий перевізник не принесе нового пасажира, він розподілить пасажиропотік. Для МАУ може стати банально нерентабельно літати цей маршрут, в результаті з довгою перспективою може скластися на таких маршрутах, що зникне український перевізник, але і перевізник зі сторони Європи. Залишиться якийсь лоукост, який, наприклад, за 10 євро буде продавати тільки певну частину квитків, а решта буде ціна як і буде, тільки сервіс буде іншої якості", – розповів в етері UMN експерт з авіаційного права Андрій Гук.

Він також зауважив, що угода про єдиний авіаційний простір України з Євросоюзом найкраще вплине на аеропорти.

Аеропорти - найбільший бенефіціар цієї угоди про відкрите небо. Є такий параметр, який визначає кількість сполучень одного аеропорту з іншими. Чим більше до вас літає, тим краще, він отримує більше зборів. Чим більше пасажирів, тим більше за оренду платить. Українські перевізники на сьогодні бояться, що вони дещо в нерівних умовах з європейськими. Європейські мають неймовірну підтримку зі сторони своїх держав. Українська авіакомпанія, яка платить ПДВ за внутрішні рейси і вона стає на конкуренцію з компанією, яка має надзвичайно великий запас міцності, яка отримали державну допомогу, то українська авіакомпанія не здатна витримати цю конкуренцію. Занизити ціну просто не можливо, це збиток, який має бути компенсований," – каже експерт.

Читайте також: Чому Україна не може арештувати літаки компаній рф, які літають в Крим?

Експерт з авіаційного права Андрій Гук наголошує, що "авіакомпанії просять дуже небагато і просять роками елементарні кроки: зняття ПДВ із внутрішніх рейсів, ПДВ із авіаційного пального, ліквідація монополії в авіаційному пальному".

Це намагався зробити антимонопольний комітет. Україна пробувала, не вдалося. Ціна авіаційного пального – велика частина на внутрішніх рейсах, що робить їх нерентабельними. Відмінити ПДВ, щоб квиток на внутрішній рейс став дешевшим значно – цей крок ні один уряд, ні один парламент не може зробити років 10. Це елементарно і для держави не боляче. В парламенті є законопроєкти про зняття ПДВ з внутрішніх рейсів. Напрям діяльності держави «не заважати». Останнє рішення уряду для того, щоб літати внутрішні рейси авіакомпаніям – треба всьому екіпажу мати вакцинацію, кожен пасажир має пред’явити сертифікат про вакцинацію. Ми можемо внутрішні рейси просто закрити, бо цього не буде", – розповів Гук.

Крім того, експерт з авіаційного права каже, що "відкрите небо" запрацювало наразі неповністю.

Є цілий масив норм і обмежень, які повинні бути зняті, наприклад, одне з обмежень – нічні стоянки. Якщо літак з Європи прилітає в український аеропорт, є вибір, або він назад повертається пустим, або він повинен ночувати. В деяких українських аеропортах треба згода від Державіаслужби, щоб заночувати по мінімальному тарифу. І Україна застосовує цей інструмент для того, щоб стримати іноземного перевізника. Ця норма в угоді про спільний авіаційний простір з моменту дії угоди скасовується, тепер треба давати дозвіл на нічну стоянку всім. Але зараз вона не запрацює. В України лишається можливість блокувати ночівлю. Угода про «вільне небо» запрацює, коли Україна виконає весь список вимог і правил, які є в цій угоді, імплементує в українське законодавство. А тепер є зобов’язання. Але в цій угоді немає строків", – додав Андрій Гук.

Читайте також: "Авіаційний безвіз": що не так з угодою ЄС та України про відкрите небо? Пояснює експерт з авіаправа 

Ми переходимо на розповсюдження інформації лише у YouTube, Facebook та Тelegram

13:23 / 2 березня 2022

Друзі! Важливо! Ми переходимо на розповсюдження інформації лише в YouTube, Facebook та Тelegram-каналі.

Інформаційні стріми з 8 ранку до 0 ночі у співробітництві з відомими журналістами та блогерами на каналах UMN та skrypin.ua

Наш Facebook: https://www.facebook.com/UkrMediaNetwork

Наш Тelegram: https://t.me/UMNuaНаш Twitter: https://twitter.com/UMN_ua