НОВИНИ
Призначення Вітренка головою "Нафтогазу" незаконне – НАЗК
Побудова ефективної системи корпоративного управління державними компаніями — одна з головних умов протидії корупції в Україні. Це також одна з ключових рекомендацій Організації економічного співробітництва та розвитку, яка наразі проводить моніторинговий онлайн-візит до України, йдеться в приписі голови Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) Олександра Новікова.
З метою запобігання корупції п. 1 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про запобігання корупції» передбачає, що після звільнення з публічної служби протягом року особа не повинна брати участь у керівництві організаціями, на які вона могла впливати, коли працювала на державу. Таке обмеження діє не залежно від того, скільки особа працювала на посаді до звільнення.
Таке порушення є підставою для припинення договору колишнього публічного службовця з організацією (ч. 2 ст. 26 Закону України «Про запобігання корупції»; детальніше – у Методичних рекомендаціях НАЗК).
Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) провело моніторинг дотримання цих вимог закону колишнім заступником Міністра енергетики України Юрієм Вітренком, який наразі обіймає посаду голови правління НАК «Нафтогаз України».
За результатами моніторингу встановлено порушення згаданої норми закону. Адже під час виконання повноважень заступника Міністра (в. о. Міністра енергетики) в період із 21 грудня 2020 року до 28 квітня 2021 року Юрій Вітренко системно брав участь у підготовці рішень щодо діяльності НАК «Нафтогаз України».
Юрій Вітренко своєю черго каже, шо припис НАЗК незаконний. Його позицію опублікувала пресслужба Нафтогазу.
Припис НАЗК є незаконним, а висновки Нацагентства свідчать про типовий приклад "вибіркового правосуддя" та упередженого ставлення", йдеться в повідомленні.
По-перше, «Для застосування обмежень, передбачених законом, обов'язковою умовою є наявність у посадової особи відповідних повноважень на підготовку або участь у підготовці рішень стосовно відповідного суб`єкта. Такі повноваження стосовно Нафтогазу в мене були відсутніми. Також додам, що Міненерго не було органом управління компанії, а у якості такого органу виступав Кабмін. При цьому як виконуючий обов’язки міністра я не входив до складу Кабінету Міністрів, а, відповідно, не голосував при прийнятті рішень Кабінетом Міністрів. Також я не був керівником або членом НКРЕКП», — коментує Юрій Вітренко.
По-друге, висновки НАЗК суперечать не лише букві закону, але і його духу. Адже сенс обмежень, викладених у Законі України «Про запобігання корупції», полягає в тому, щоб чиновники не надавали преференцій особам приватного права у розрахунку на подальше працевлаштування чи отримання іншої неправомірної вигоди від цієї юридичної особи. Водночас, у випадку з Юрієм Вітренко рішення про призначення ухвалював колегіальний орган — Уряд України, наголошують у компанії.
«Рішення про моє призначення прийняв Кабмін, тому взагалі абсурдно в такій ситуації говорити, що за мою діяльність в інтересах особи приватного права мені «віддячила» ця особа, взявши мене на роботу», — зазначає Вітренко.
Я завжди виходжу з принципу верховенства права, тому розраховую, що в судовому порядку ми зможемо встановити, чия правова позиція є більш обґрунтованою", – резюмував голова правління НАК «Нафтогаз України».
Ми переходимо на розповсюдження інформації лише у YouTube, Facebook та Тelegram
Друзі! Важливо! Ми переходимо на розповсюдження інформації лише в YouTube, Facebook та Тelegram-каналі.
Інформаційні стріми з 8 ранку до 0 ночі у співробітництві з відомими журналістами та блогерами на каналах UMN та skrypin.ua
Наш Facebook: https://www.facebook.com/UkrMediaNetwork
Наш Тelegram: https://t.me/UMNuaНаш Twitter: https://twitter.com/UMN_ua